Tuesday 10 December 2013

Good Morning world :)

Views
assalamualaikum warahmatullahi wabarakatu :3
and Good Morning uolls. hehe

breakfast sudah?
alhamdulillah yang sudah, yang belum tu. pergi lah makan dulu. hihi
you know uoll, last night I'm on the phone with my parents. oh yeah ayahnda saya :3
time calling2 cerita lah masalah saya tapi nda semua lah tercerita. terasa diri ini sangat lemah dan tidak mampu berkata-kata lagi. okay stop cerita psal my probs. then sambung cerita pasal lain, sekali adik insyirah mahu bcakap kononnya. ha ha ha! :O ntah apa kan dia cakap tu, rindu juga sama adik insyirah. nanti aku dapat adik baru lagi oh yeah. In shaa Allah :3 drg lah membuat aku gembira tertawa, hehe. lemah bah semangat aku. then lepas jak daddy kasi semangat agak boleh lah. habis jak otp aku terus menunaikan solat Isyak. selepas solat aku meminta petunjuk dari yang maha Esa untuk kuatkan semangat aku kerana aku seorang hamba Allah yang lemah. sangat lemah. macam banyak betul masalah aku di sini. tidak juga besar masalah tidak juga kecil. tidak tahu lah, sungguh Allah maha mengetahui isi hati seorang hambanya, baca al-Quran. dan rasa diri ini sangat tenang selepas itu. bukan juga ketika susah mengingati ALLAH tetapi setiap masa. ketika sedih mahupun gembira. Allah is always be side us. jangan sesekali kita melupakanya. dia lebih memahami kita, tidak kira lah disaat-saat kita sedih kah atau gembira. kepada Nya kita hidup kepada Nya kita mati. Jangan lupa :)

This morning aku dapat massage from my bonda.
she's tell me like this in facebook massage 
DOA UNTUK KUAT SEMANGAT. bonda selalu amal, in shaa Allah "Ya Allah ya Tuhanku, aku ini lemah, maka kuatkanlah aku dalam keredaan-Mu dan bimbinglah aku kepada kebaikan, dan jadikanlah Islam tempat aku meletakkan keredaan. Ya Allah ya Tuhanku, aku ini lemah, maka kuatkanlah aku, aku ini hina maka muliakanlah aku, aku ini miskin maka kayakanlah aku dan kurniakan rezeki kepadaku

and

Ada lagi satu doa yang selalu bonda baca " Ya Allah ya Tuhanku, sesungguhnya Engkau mengetahui rahsia dan zahirku, maka terimalah keuzuranku dan Engkau mengetahui hajatku maka kurniakanlah permohonanku dan Engkau mengetahui apa yang ada di dalam diriku, maka ampunkanlah aku. Ya Allah ya Tuhanku, sesungguhnya aku memohon kepada Engkau iman yang meresap dalam hatiku, keyakinan yang benar sehingga aku tahu bahawa tidak terkena padaku tidaklah kerana kesilapanku dan apa yang tersilap bagiku tiadalah boleh mengenaku". Kalau adik ada masa buat solat dhuha. Fadilat solat dhuha ni banyak, macam2 antaranya kelapangan dan kekuatan jati diri. In shaa Allah.
  

mungkin itu kata-kata semangat untuk aku teruskan hidupku di sini. tempat orang. yaaa, terima kasih atas segala nya. keluarga ku atas semangat-semangat kamu yang tidak pernah penat untuk aku. aku sangat bangga mempunyai keluarga seperti kamu. Terima kasih kepada Allah juga kerna menitip kan keluarga yang baik dengan lebihan kasih sayang terhadap ku. aku akan terus berusaha belajar semampu aku. ayahnda pernah berkata. "kalau orang lain boleh, kenapa feirah tidak" yes. betul juga. ayahnda berkata sedemikian kerna aku pernah cakap dengan beliau aku tidak dapat angkat. aku lemah. yaaa. jangan fikir benda yang negative dulu. oh please, feirah. mesti fikir tentang positive nya. yaaa, I can do it! Thanks God.
alhamdulillah I'm fine now

thats all :3


Domain dan Hosting oleh Hosting Rajawali - Social blogging in Malaysia Oneblogsocial

No comments:

Post a Comment